bird
sun

Zadanie na piątek 16 kwietnia

Drogie przedszkolaki!
To już ostatnie zajęcia, które prowadzimy zdalnie.
Cieszymy się z waszego zaangażowania.

Jeśli chcecie możecie jeszcze przesłać zdjęcia lub filmiki na nasz e-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Niebawem opublikujemy relację z waszych prac!

 

Zaczynamy ostatnie, piątkowe zadanie!

Zapoznajcie się z wierszem B. Lewandowskiej pt.:

Rakieta

Kolejami, samolotem
dobrze jeździ się po świecie,
ale ja wciąż marzę o tym,
by pilotem być w rakiecie.
Stoi pojazd mój przed bramą...
Ja po srebrnych wchodzę schodkach.

-Do widzenia, tato, mamo!
Dziwów sto po drodze spotkam.
I w godzinę - albo krócej -
Księżyc, gwiazdy w krąg objadę...
I na ziemię potem wrócę,
aby w domu zjeść obiadek.

Odpowiedzcie na pytania:

Gdzie można polecieć rakietą?
Jak nazywamy osoby, które odbywają podróż w kosmos?
- wyjaśnienie kim jest kosmonauta.

LEGO Rakieta NASA Apollo Saturn V - Klocki LEGO® - Sklep internetowy - al.to

Doświadczenie „Siła odrzutu”
Jak to się dzieje, że rakieta może wystartować z Ziemi i polecieć w kosmos?

Potrzebne będą:
sznurek, słomki, balony, taśma klejąca, klamerki, miarka.

Przygotowujemy dwa sznurki, które rozciągamy jeden od ściany do ściany
lub od krzesła do krzesła, itp. na minimum 3-4 m,
a drugi od ziemi do sufitu – jeżeli jest taka możliwość.
Przed przywiązaniem sznurków naciągamy na nie po jednej słomce.
Sznurki powinny być w miarę napięte. 
Nadmuchany balon spinamy klamerką, tak by nie uciekało z niego powietrze.
Następnie przyklejamy go taśmą do plastikowej rurki
i umieszczamy na jednym końcu sznurka.

Zadajemy dzieciom pytanie:
Jak myślicie, co się stanie z balonem, gdy zdejmiemy klamerkę?
Dzieci podają swoje hipotezy.

Prosimy dziecko, by zdjęło klamerkę i obserwowało, co się stanie z balonem.
Doświadczenie z pewnością wzbudzi zachwyt i zainteresowanie dzieci.

Pytania do doświadczenia:

1) Co powoduje ruch balonika?
2) Co trzeba zrobić, żeby balonik przejechał dłuższą trasę zanim się zatrzyma?
3) W jakim kierunku porusza się balonik i od czego to zależy?
4) „Im większy balonik na starcie, tym …………… dojedzie”
5) Co trzeba zrobić, żeby balonik przejechał krótszą trasę zanim się zatrzyma?
6) Jak daleko dojechał balonik? Zmierzcie miarą.

Wyjaśnienie do doświadczenia:
Balon jest napędzany siłą odrzutu powietrza, które gwałtownie
uchodzi przez jego wylot. Siłę odrzutu wykorzystują również rakiety
i silniki odrzutowe w samolotach. W silnikach takich
spalane jest specjalne paliwo, które wylatuje bardzo szybko
w postaci gazu przez dysze zwrócone przeciwnie do kierunku,
w którym ma się poruszać pojazd. To właśnie te gorące gazy
obserwuje się w postaci płonących słupów wydobywających się
spod rakiety podczas jej startu. Odrzut nie zawsze pochodzi
od gwałtownie wylatujących gazów. Podobnego odrzutu można
doznać wtedy, gdy stojąc na deskorolce lub na rolkach,
mocno wyrzuci się przed siebie piłkę lekarską albo ciężki plecak.
Zostanie się wówczas odepchniętym (odrzuconym)
w przeciwną stronę niż wyrzucony przedmiot.

 

Policz figury geometryczne

Policz rakiety

Pomóż rakiecie dolecieć na Księżyc

Połącz kosmonautę z rakietą

 

Wykonanie rakiety według własnego pomysłu. 

 

Zabawa ruchowa - kosmiczna podróż  
Rodzic informuje dziecko, że ruszają w wielką podróż kosmiczną.
Dziecko naśladuje odliczanie przed startem rakiety,
a następnie naśladuje startujący wahadłowiec.
Kuca, uderza palcami o podłogę, najpierw cicho po chwili coraz głośniej
i szybciej, aż na koniec wyskakuje wysoko w górę z uniesionymi rękami.
Następnie naśladuje lot rakiety w Kosmosie. 

 

 

 Do zobaczenia w przedszkolu!

 

Kalendarz wydarzeń

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30