Drogie przedszkolaki!
Chętnie zobaczymy efekty waszej pracy w domu,
wykonane zdjęcia, filmiki, prace przesyłajcie na nasz e-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zaczynamy!
Z pomocą rodziców przeczytajcie poniższe opowiadanie:
G. Kasdepke „Najpiękniejsze...”
Rozmowa na temat opowiadania:
- Wyjaśnienie znaczenia słowa nioska.
- Co zniosły kury?
- Dlaczego chciały, aby ich dzieci były najpiękniejsze?
- Co zrobiły, aby tak się stało?
- Jak pomalowały jajka?
- Jakie kurczątka wykluły się z jajek?
Burza mózgów:
Drogie dzieci, co waszym zdaniem było pierwsze – jajko czy kura?
Dziecko musi uzasadnić swój wybór, podając jak największą ilość argumentów.
(żeby nie było za łatwo, rodziców prosimy o włączenie się do dyskusji
i dopytywanie dlaczego właśnie jajko/kura? itp.)
Po zakończonej dyskusji zapoznajcie się z poniższym schematem:
Zapraszamy Was do wzięcia udziału w zabawie badawczej:
"Z czego składa się jajko?"
Zapoznajcie się z budową jaja kurzego.
Rozbijcie surowe jajko, oglądnijcie białka i żółtka na spodeczkach,
spróbujcie określić ich konsystencję i kolor.
Określcie w jakiej postaci można spożywać jajko.
Nauka wierszyka
„Czy to jajko, czy nie jajko?”
W gniazdku jajo raz leżało,
Które dziwnie popękało.
Wyszła z jaja głowa mała,
Małym oczkiem zamrugała.
Na niej dziobek – też malutki
(to małego gniazdka skutki).
A na końcu małe nóżki,
Każda nóżka ma paluszki.
Jeszcze tylko ogon mały
Oto kurczak doskonały!
Pokoloruj obrazek: Kura, pisanki i kurczaki
To na koniec może trochę zabawy
z ruchem i ... jajkiem?
- Oczywiście slalom z ugotowanym jajkiem na łyżce,
- Turlanie ugotowanego jajka do bramki,
- Skacz jak kurka raz na jednej raz na drugiej nodze,
- Rzucanie „jajkiem”(kulka z papieru lub jajko ze styropianu) do koszyka.
Do zobaczenia jutro!